9935_69892.jpg 82545350-71642302.jpg 139403280953251515527264.jpg جرات-شکست-خوردن-داشته-باش-تا-موفق-بشی.jpg
داودرحمتی (آفلاين)

داودرحمتی فریاد میزند :

درباره

موارد دیگر
نام کاربری : davood_1370
نام کامل : داودرحمتی
امتیاز کاربری : 9170
جنسیت : مرد
27 ساله | 9 / 4 / 1370
وضعيت تاهل : متأهل

بیشترین برچسب های استفاده شده

بارکد اختصاصی

داودرحمتی
داودرحمتی
پرستیدن افراد ممنوع:
وَ ما مُحَمَّدٌ إِلاَّ رَسُولٌ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِهِ الرُّسُلُ أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى‏ أَعْقابِكُمْ وَ مَنْ يَنْقَلِبْ عَلى‏ عَقِبَيْهِ فَلَنْ يَضُرَّ اللَّهَ شَيْئاً وَ سَيَجْزِي اللَّهُ الشَّاكِرِينَ (144) وَ ما كانَ لِنَفْسٍ أَنْ تَمُوتَ إِلاَّ بِإِذْنِ اللَّهِ كِتاباً مُؤَجَّلاً وَ مَنْ يُرِدْ ثَوابَ الدُّنْيا نُؤْتِهِ مِنْها وَ مَنْ يُرِدْ ثَوابَ الْآخِرَةِ نُؤْتِهِ مِنْها وَ سَنَجْزِي الشَّاكِرِينَ (145)ترجمه:محمد (صلی‌الله علیه و آله) فقط فرستاده خدا بود و پيش از او فرستادگان ديگرى نيز بودند، آيا اگر او بميرد و يا كشته نوبت به عقب برمى‏گرديد؟ و هر كس به عقب بازگردد هرگز ضررى به خدا نمى‏زند و به‌زودی خداوند شاكران را پاداش خواهد داد و هیچ‌کس جز به‌فرمان خدا نمى‏ميرد، سرنوشتى است تعیین‌شده هر كس پاداش دنيا را بخواهد چيزى از آن به او خواهيم داد و هر كس پاداش آخرت بخواهد از آن به او مى‏دهيم، و به‌زودی شاكران را پاداش خواهيم داد.
در جنگ احد که خبر اشتباه شهادت پیامبر در میدان جنگ پیچید و عده‌ای که تازه‌مسلمان شده بودند پا به فرار گذاشتند حتی عده‌ای دیگر تصمیم گرفتند دست از اسلام بردارند و دوباره بت‌پرست شوند، خداوند متعال خطاب سخنش را به‌سوی مسلمین برد که مرگ یا حقیقتی است که حتی پیامبر هم آن را می‌بیند و می‌چشد اما شما نباید دست از اسلام برداشته و آیین قبلی خودتان را انتخاب کنید.
آن‌هایی که عقب‌گرد کنند و به آیین بت‌پرستی روی بیاورند نه‌تنها باعث پیش رفتشان نمی‌شود بلکه این مسئله سبب می‌شود آن‌ها هر چه را هم که به دست آورده‌اند را از دست بدهند و رو به‌سوی نابودی قدم بردارند.
دراین‌بین عده‌ای کم از آن‌ها بودند که در میدان جنگ ایستادند و حتی حاضر بودند جانشان را فدای آیین اسلام کنند، اولین نفر این اشخاص امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام بود که جراحات بسیار سنگینی بر بدن شریفش وارد شد و خداوند متعال این افرادی که در میدان استوار ماندند را می‌ستاید و آن‌ها را جزو شاکران برمی‌شمرد.
هر شخصی اجل و مرگی تعیین‌شده دارد و این اجل در وقت خودش سر می‌رسد نه کمتر می‌شود و نه بیشتر.
در پایان آیه گفته‌شده: هرکسی که در دنیا و میدان نبرد مانند عده‌ای که در جنگ به دنبال سود مادی و غنیمت بودند این را به دست می‌آورند، ولی عده‌ای دیگر این‌ها را بی‌اهمیت می‌دانند و به فکر چیز بیشتری هستند و بالاتر این‌ها را مدنظرشان دارند و می‌جنگند که به آن برسند رضایت خدا و رسیدن به قرب الهی در تمام‌کارهایشان دیده می‌شود.
9935_69892.jpg


اشتراک گذارنده soheyla06 و 2 نفر دیگر
داودرحمتی
داودرحمتی
شکست و سازندگی افراد:
وَ لِيُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ يَمْحَقَ الْكافِرِينَ (141) أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تَدْخُلُوا الْجَنَّةَ وَ لَمَّا يَعْلَمِ اللَّهُ الَّذِينَ جاهَدُوا مِنْكُمْ وَ يَعْلَمَ الصَّابِرِينَ (142) وَ لَقَدْ كُنْتُمْ تَمَنَّوْنَ الْمَوْتَ مِنْ قَبْلِ أَنْ تَلْقَوْهُ فَقَدْ رَأَيْتُمُوهُ وَ أَنْتُمْ تَنْظُرُونَ (143)، ترجمه: و تا خداوند افراد باایمان را خالص گرداند و ورزيده شوند و كافران را تدریجا نابود سازد. آيا چنين پنداشتيد كه شما تنها با ادعاى ايمان وارد بهشت خواهيد شد درحالی‌که هنوز خداوند مجاهدان از شما و صابران را مشخص نساخته است؟ و شما تمناى مرگ را پيش از آنكه با آن روبرو شويد مى‏كرديد سپس آن را با چشم خود ديديد درحالی‌که به آن نگاه مى‏كرديد.
در جنگ احد که مسلمانان شکست خوردند و لشکرشان به‌سختی آسیب دید عده‌ای ناامید شده بودند از امداد الهی و یاری‌رساندن خداوند متعال، اما ذات اقدس الهی به پیروان اسلام فرمود: شکست شما در این جنگ نقاط ضعف شمارا برایتان آشکار کرد و نقاط قوت خودتان را هم دیدید و این درسی بسیار بزرگ و بااهمیت است.
صرف نامیده شدن یک شخص به مسلمان دلیل بر این نیست که جای خودش را بالاترین درجه بهشت ببیند و بگوید: من دیگر زندگی جاویدان و باسعادت در بهشت را برای خودم حتمی می‌دانم، بلکه به دست آوردن آن نیاز به تلاش و کوشش دارد باید در آزمایش‌ها و امتحان‌های الهی سربلند بیرون بیایند.
بعد از جنگ بدر عده‌ای در جلسات آرزوی شهادت در میدان جنگ را می‌کردند، مثل همیشه در بین آن‌ها هم انسان خوب بود و هم کسانی که منافق بودند و به‌ظاهر این حرف را می‌زدند، اما در میدان احد وقتی دیدند مسلمانان ضربه خوردند و شکست خوردند پا به فرار گذاشتند و توخالی بودن خودشان و حرفشان برای دیگران آشکار شد، خداوند به آن‌ها فرمود: پس چرا کسانی که آرزوی شهادت داشتند وقتی حبیب خودشان را در برابرشان دیدند پا به فرار گذاشته و آن را در آغوش نگرفتند؟!
82545350-71642302.jpg


اشتراک گذارنده soheyla06 و 5 نفر دیگر
داودرحمتی
داودرحمتی
باز شدن درهای آسمان در ماه مغفرت
139403280953251515527264.jpg


اشتراک گذارنده az22 Makeh1372
داودرحمتی
داودرحمتی
درس عبرت از شکست:
وَ لا تَهِنُوا وَ لا تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ (139) إِنْ يَمْسَسْكُمْ قَرْحٌ فَقَدْ مَسَّ الْقَوْمَ قَرْحٌ مِثْلُهُ وَ تِلْكَ الْأَيَّامُ نُداوِلُها بَيْنَ النَّاسِ وَ لِيَعْلَمَ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَ يَتَّخِذَ مِنْكُمْ شُهَداءَ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الظَّالِمِينَ (140)، ترجمه: و سست نشويد و غمگين مگرديد و شما برتريد اگر ايمان داشته باشيد. اگر به شما در ميدان احد جراحتى رسيد و ضربه‏اى وارد شد به آن جمعيت نيز جراحتى همانند آن وارد گرديد و ما اين روزهاى پيروزى و شكست را در ميان مردم مى‏گردانيم تا افرادى كه ايمان آورده‏اند شناخته شوند و خداوند از ميان شما قربانيانى بگيرد، و خداوند ظالمان را دوست نمى‏دارد.
بعدازاینکه مسلمانان در جنگ احد شکست خوردند و نتیجه مطلوبشان را نگرفتند روحیه جنگ و مقاومت درونشان از بین رفته بود، خداوند متعال خود به مسلمانان می‌فرماید: شما باید از شکست درس بگیرید نه اینکه روحیه جهادتان از بین برود و خودتان را ببازید.
بزرگ‌ترین نکته قابل اشاره: شما نباید کاری را از سوی خودتان انجام می‌دادید بلکه باید به سخنان پیامبر گوش می‌دادید، در جنگ به خاطر غنیمت وظیفه‌تان را ترک کردید درصورتی‌که پیامبر خدا فرموده بود: در هر حالتی حتی پیروزی تنگه را ترک نکنید وبمانید تا ما شمارا خبر کنیم، اما این کار را نکردند و سپاه اسلام شکست خورد، اما باهم این اتفاق‌ها بازهم نگران نباشید شما با نگه‌داشتن روحیه ایمان می‌توانید پیروزی در جنگ داشته باشید.
افراد باید شکست را موردبررسی قرار دهند و قوت و ضعف خود را بشناسند، از نتایج این جنگ این بود که شما شهید دادید و این دین را به‌راحتی به دست نیاورده‌اید تا به‌آسانی هم از دست بدهید، قدر و ارزشش را بدانید و تا آخرین توان خود استوار باشید.
جرات-شکست-خوردن-داشته-باش-تا-موفق-بشی.jpg


اشتراک گذارنده az22 و 6 نفر دیگر
داودرحمتی
داودرحمتی
تاریخ معلمی است برای همه:
قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِكُمْ سُنَنٌ فَسِيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُروا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الْمُكَذِّبِينَ (137) هذا بَيانٌ لِلنَّاسِ وَ هُدىً وَ مَوْعِظَةٌ لِلْمُتَّقِينَ (138)، سوره مبارکه آل‌عمران؛ ترجمه: پيش از شما سنت‌هایی وجود داشت پس درروی زمين گردش كنيد و ببينيد سرانجام تكذيب كنندگان آيات خدا چگونه بود؟! اين بيانى است براى عموم مردم، و هدايت و اندرزى است براى پرهيزكاران.
بخش‌های تشکیل‌دهنده تاریخ سه قسمت است: 1-گذشته، 2-حال، 3-آینده. خداوند دو بخش اولیه تاریخ را مرتبط باهم بیان کرده و این دو را ذکر کرده است تا آیندگان از آن‌ها درس بگیرند و نگذارند مشکلات اقوام قبل برایشان به وجود بیاید، خداوند برنامه‌ها و رفتارهایی را که برای اقوام گذشته فرستاده است مختص به یک قوم و یک‌زمان به‌تنهایی نیستند، بلکه این برنامه‌ها برای ساختن جامعه و افراد برای زندگی دائمی و همیشگی است.
خداوند متعال به افراد باایمان دستور داده است که بروید و تاریخ گذشتگان را به‌خوبی مطالعه کنید تا بنگرید چه اتفاق‌هایی برای آن‌ها افتاده است!؟ کاخ‌هایی که سلاطین ظالم بناکرده بودند عاقبتشان چه شد؟! ویرانه‌هایی که از آن‌ها به‌جامانده است چه خاطره‌هایی را در ذهن مردم به‌جا گذاشته است؟!
در اسلام عزیز جهان گردی وجود دارد اما نه جهان گردی برای هوسرانی و هوس بازی، جهان گردی برای مطالعه و دیدن سرگذشت اقوام و سلاطینی که در این دنیا چند مدتی را زندگی کردند و حال زیر خروارها خاک خوابیده‌اند، آن‌هم باوجود ذکرشان در تاریخ اعم از نیک و بد.
D1736303T15535570(web)(c).jpg


اشتراک گذارنده az22 و 3 نفر دیگر
داودرحمتی
داودرحمتی
خصوصیت پرهیزگاران:
وَ الَّذِينَ إِذا فَعَلُوا فاحِشَةً أَوْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ ذَكَرُوا اللَّهَ فَاسْتَغْفَرُوا لِذُنُوبِهِمْ وَ مَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلاَّ اللَّهُ وَ لَمْ يُصِرُّوا عَلى‏ ما فَعَلُوا وَ هُمْ يَعْلَمُونَ (135) أُولئِكَ جَزاؤُهُمْ مَغْفِرَةٌ مِنْ رَبِّهِمْ وَ جَنَّاتٌ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ خالِدِينَ فِيها وَ نِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِينَ (136)، سوره مبارکه آل‌عمران؛ ترجمه: و آن‌ها كه هنگامی‌که مرتكب عمل زشتى شوند يا به خود ستم كنند به ياد خدا مى‏افتند و براى گناهان خود طلب آمرزش مى‏كنند و كيست جز خدا كه گناهان را ببخشد و اصرار بر گناه نمى‏كنند بااینکه می‌دانند. آن‌ها پاداششان آمرزش پروردگار و بهشت‌هایی است كه از زير درختان آن‌ها نهرها جارى است، جاودانه در آن مى‏مانند و اين چه پاداش نيكى است براى آن‌ها كه اهل عمل هستند.
افراد باایمان ویژگی‌هایی دارند که می‌شود آن‌ها را به‌واسطه شأن شناخت: یکی این‌که اشخاص باایمان وقتی مرتکب گناه می‌شوند پشیمان شده و از خداوند متعال طلب بخشش می‌کنند، شاید اشاره خدا به کلمه فاحشه اشاره بر گناه‌های کبیره باشد و ظلم به نفس اشاره به گناهان صغیرِ باشد، از تعبیری که قرآن کریم کرده می‌شود فهمید که انسان وقتی گناه می‌کند از یاد خداوند کلاً غافل می‌شود و یاد خداست که باعث می‌شود شخص گناه نکند و حتی گناه را کنار گذاشته.
افراد باایمان در تمام دنیا گشته‌اند و کسی را جز خداوند که محبوب‌ترین است در نزدشان پیدا نکرده‌اند تا گناهشان را ببخشد.
بهشت و نعمت‌های بهشتی در انتظار اشخاصی است که این خصوصیات رادارند، خصوصیت غفلت نکردن از یاد خداوند متعال، آن‌هم بهشت‌هایی که در زیر درختان آن آب و نهرهای بهشتی جاری است، شخصی که درون بهشت می‌رود غرق در نعمت‌های هستند.
بهشتی که خداوند به اهل ایمان وعده داده است بهشتی است که جاویدان و همیشگی است هیچ‌گاه از بهشت بیرون انداخته نمی‌شوند.
ghesar-94-12-22.jpg


اشتراک گذارنده az22 و 9 نفر دیگر
داودرحمتی
داودرحمتی
شتاب به‌سوی قرب الهی:
وَ سارِعُوا إِلى‏ مَغْفِرَةٍ مِنْ رَبِّكُمْ وَ جَنَّةٍ عَرْضُهَا السَّماواتُ وَ الْأَرْضُ أُعِدَّتْ لِلْمُتَّقِينَ (133) الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ (134)، سوره مبارکه آل‌عمران؛ ترجمه: و بر يكديگر سبقت بجوئيد براى رسيدن به آمرزش پروردگار خود و بهشتى كه وسعت آن آسمان‌ها و زمين است و براى پرهيزگاران آماده‌شده است. همان‌ها كه در وسعت و پريشانى انفاق مى‏كنند، و خشم خود را فرومی‌برند و از خطاى مردم مى‏گذرند، و خدا نيكوكاران را دوست دارد.
بخشیده شدن گناه یک لذت بزرگ و غیرقابل وصف دارد که خودِ خداوند متعال از این لذت نام‌برده است، انسانی که می‌خواهد به کمال برسد باید نقص خود را برطرف کند نه اینکه با گناه کردن برای خود نقص را بزرگ‌تر کند یا نقص دیگری را به وجود بیاورد، به‌طورمعمول بشر از تنهایی متنفر است و همیشه همراه داشتن را دوست دارد خداوند متعال از این جنبه روانی استفاده کرده و فرموده: برای بخشش از یکدیگر سبقت بگیرید و این مسابقه‌ای است از سوی خداوند متعال که خالق همه‌چیز است.
بحث دیگری که در اینجا مطرح است بحث وجود بهشت و دوزخ در این زمان است! آیا امروزه بهشت و دوزخ موجود هستند یا بعداً به وجود می‌آیند؟ یا شاید با اعمال هرکسی به وجود می‌آید؟
جواب: درآیات و روایات اشاره به این مطلب شده که بسیاری از بزرگان دین این نظریه را پذیرفته‌اند که بهشت و دوزخ امروزه موجود هستند، برای نمونه اشاره به حدیث معراج که رسول گرامی اسلام صلی‌الله علیه و آله فرموده: جبرئیل مرا در کنار سدرةالمنتهی در بهشت رها کرد و بالاتر نیامد، یا «وَ لَقَدْ رَآهُ نَزْلَةً أُخْرى‏ عِنْدَ سدر الْمُنْتَهى‏ عِنْدَها جَنَّةُ الْمَأْوى‏» بار ديگر پيامبر جبرئيل را نزد سدرةالمنتهى در آنجا كه بهشت جاويدان قرار داشت مشاهده كرد (1)، این گواه بر این است که بهشت و دوزخ امروزه موجود هستند.
-------------------------------
1-نجم: 13 و 14 و 15.
sentences-forgiveness1-1.jpg


اشتراک گذارنده az22 و 12 نفر دیگر
داودرحمتی
داودرحمتی
فرار از ربا خواری
يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَأْكُلُوا الرِّبَوا أَضْعافاً مُضاعَفَةً وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (130) وَ اتَّقُوا النَّارَ الَّتِي أُعِدَّتْ لِلْكافِرِينَ (131) وَ أَطِيعُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ لَعَلَّكُمْ تُرْحَمُونَ (132)، سوره مبارکه آل‌عمران؛ ترجمه: اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد ربا و سود پول را چند برابر نخوريد از خدا بپرهيزيد تا رستگار شويد و از آتشى بپرهيزيد كه براى كافران آماده‌شده است و خدا و پيامبر را اطاعت كنيد تا مشمول رحمت شويد.
خداوند متعال اشیایی را که تحریم کرده و دستور به حرام بودنشان می‌دهد اولین قدم آماده‌سازی افراد و ضرر و زیان آن چیز را بیان می‌کند، بعد که جامعه را آگاه ساخت و زمینه را آماده ساخت برای تحریم کردن آن‌وقت حرام بودنش را اعلام می‌کند.
مرحله اول در رباخواری ضمیمه کردن سود با اصل سرمایه، مرحله بعدی سود آمدن روی سود اولیه، مرحله آخر سود متراکم و بسیار زیاد است به‌طوری‌که شخص بدهکار دیگر علاوه بر اصل بدهی سود بزرگی را هم بدهکار باشد، به‌این‌ترتیب زندگی دیگر برای او نمی‌ماند و نمی‌تواند حتی به زندگی خودش ادامه دهد، بماند که بسیاری از بانک‌ها امروزه همین رویه و روش را در پیش‌گرفته‌اند و اشخاص با گرفتن وام اولیه بدهکار شده و به‌مرورزمان چند برابر بدهی وامشان باید سود وام را بپردازند.
در ادامه آیه می‌فرماید: اگر می‌خواهید خداوند با شما باشد ویاری‌تان کند تقواپیشه کنید و این روش را رها کنید، خیلی از مراجع بزرگوار از دست بانک‌های ربادهنده فریاد می‌زنند اما کسی گوش نمی‌دهد به حرف این بزرگواران.
خداوند آتش جهنم را برای افراد کافر وعده داده و سهمی از این آتش که نصیب کافران است برای رباخواران تدارک دیده‌شده است.
635040340745514120.jpg


اشتراک گذارنده mohammad4256 و 10 نفر دیگر
داودرحمتی
داودرحمتی
ای بخشنده و مجازات کننده:
وَ لِلَّهِ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ يَغْفِرُ لِمَنْ يَشاءُ وَ يُعَذِّبُ مَنْ يَشاءُ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ (سوره مبارکه آل‌عمران، آیه 129)؛ ترجمه: و آنچه در آسمان‌ها و زمين است از آن خدا است، هر كس را بخواهد و شايسته بداند مى‏بخشد و هر كس را بخواهد مجازات مى‏كند و خداوند آمرزنده مهربان است.
این آیه شریفه تأکید کننده بر آیات قبلی است که گفته بودیم همه امور به دست خداست و کسی نمی‌تواند برای خدا تصمیم بگیرد، حتی پیامبرش که خودش فرستاده است به اذن او می‌بخشد، دعا می‌کند و کارهایش را انجام می‌دهد، خداوند متعال مالک و دارنده همه‌چیز است هر چه که در زمین و در آسمان است، چه با چشم دیده شود و یا دیده نشود و...
او است که هرگاه بخواهد گناهکاران را عذاب می‌کند و هرگاه بخواهد آن‌ها را می‌بخشد، درعین‌حال که او غضب کننده و عذاب کننده است اما رحمت و بخشش بر غضبش سبقت دارد، اول با نظر رحمتش نگاه می‌کند بعد با نگاه غضبش.
همه‌چیز و امور خدا با حکمت و تدبر همراه است، درعین‌حال که مهربان و بخشندگی دارد حکمت رحمت او واجب می‌کند که شخصی پایش را فراتر بگذارد با برخورد مواجه شود و مجازات شود، پس رحمت خدا با حکمتش همراه شده و در اوج محبت خداوند متعال بنده‌اش را از سر حکمت عذاب می‌کند.
40.jpg


اشتراک گذارنده mohammad4256 و 14 نفر دیگر
داودرحمتی
داودرحمتی
ظهور و قرب آن
پرسید: این‌که می‌گویند اکثر نشانه‌های ظهور، آشکارشده؛ درست است؟
گفتم: آیا خودت را برای ظهور آماده کرده ای؟
اگر فکر می‌کنیم که علائم هویدا شده‌اند باید خود را آماده یاری امام علیه‌السلام کنیم؛ این‌که بنشینیم و تسبیح به دست بگیریم و برای فرج دعا کنیم، به‌تنهایی کافی نیست؛ ممکن است ما آماده نباشیم و خدا این نعمت را برای اقوام دیگری که پس از ما خواهند آمد، نگه دارد؛ پس مهم‌ترین رکن ظهور آمادگی است؛ بهتر است شرایط یاران حضرت را بدانیم و خود را به آن‌ها نزدیک کنیم.
049803e94bacd5508963790a4078bdef_XL.jpg


اشتراک گذارنده mohammad4256 و 11 نفر دیگر